Aplechs. Models en vers y en prosa. Retrats de Prudenci Bertrana

Del 04/09/2017 fins el 25/09/2017

Entre 1905 i 1906 Prudenci Bertrana va realitzar trenta-sis dibuixos, retrats de literats catalans, per encàrrec de l’editorial gironina Dalmau Carles i Cia. Aquests dibuixos havien d’il·lustrar, juntament amb tants altres executats per l’artista Berga i Boada, el llibre de lectures Aplech: models en vers y en prosa del nostre Renaixement per a ús de las escoles de Catalunya, Mallorca, Valencia y Rosselló, una selecció antològica de textos de literats catalans.

Els dibuixos es van conservar a l’editorial fins el 1974 quan Joaquim Pla i Dalmau, hereu de l’editorial Dalmau Pla, en va fer donació a la Diputació de Girona i van ser dipositats al Museu d’Art de Girona. Ara es presenta el conjunt en una mostra que esdevé pretext per aprofundir en la figura de dibuixant i retratista de Bertrana, però també per a conèixer una obra, l’Aplech, en la qual van confluir pedagogs, poetes, escriptors i artistes.

Un dels millor exemples de llibres d’ús escolar que, en el marc del Modernisme, pretenien la recuperació, difusió i consolidació d’una cultura plenament catalana en què la literatura i l’art n’esdevenien fonamentals.

La mostra es podrà visitar del 4 al 25 de setembre a la Biblioteca Jaume Vicens Vives de Roses (carrer de Girona, 22-30).

Els horaris de la mostra seran: dilluns, de 15:30 a 19:30 h; dimarts a divendres, de 10 a 13:30 h i de 15:30 a 19:30 h