[ACTE AJORNAT] «Dalí i el projecte del Club Mediterranée»

06/10/2017 a les 07:00:00

Museu d'Art

Davant dels fets succeïts el passat 1 d’octubre a Catalunya i la convocatòria d’aturades prevista per aquesta setmana, el Museu d’Art de Girona ha decidit, conjuntament amb la demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, ajornar l’acte que tenia previst celebrar el proper divendres dia 6 d’octubre, en el marc de les Jornades Europees del Patrimoni. El Museu d’Art lamenta i condemna la violència exercida l’1 d’octubre contra la ciutadania, i se solidaritza amb les persones que la van patir directament.

Les Jornades Europees del Patrimoni se celebren a Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre. L’edició del 2017 a Catalunya tindrà lloc els dies 6, 7 i 8 d’octubre. Enguany, el lema suggerit pel Consell d’Europa és «Patrimoni i natura: un paisatge de possibilitats», per tal de posar en relleu els valors patrimonials incorporats a la natura.

En motiu del dipòsit per part del COAC Girona al md’A d’un dibuix de Salvador Dalí sobre el projecte “Club Mediterranée” al Cap de Creus (1961), ambdues institucions se sumen a les Jornades, en una col·laboració conjunta, i proposen una reflexió sobre les intereccions entre l’arquitectura, l’art i la natura com accions que transformen el paisatge i intervenen en la seva patrimonialització i ús.

19 h – Acte de signatura i dipòsit del dibuix de Salvador Dalí del pla de Tudela (1961) i comentari de l’obra a cura de Sílvia Musquera, arquitecta i autora de la tesi “Les imatges d’un nou paisatge creat per al turisme. La fotografia com a testimoni del paper de  l’arquitectura en la transformació del paisatge de la Costa Brava als anys seixanta”. Lloc: Museu d’Art de Girona

20 h – Conferència sobre la recuperació la recuperació dels paisatges naturals urbanitzats, a càrrec de Martí Franch, arquitecte del paisatge i responsable del projecte de restauració del paratge de Tudela-Culip (Club Mediterranée) al Parc Natural del Cap de Creus. Lloc: COAC Girona
Crèdit de la imatge: Salvador Dalí, Croquis del Club Mediterranée al Pla de Tudela. Posterior a 1961. Tècnica mixta. 17 x 24 cm Fons Pelayo Martínez. Arxiu de la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

SaveSave

SaveSaveSaveSave