El retrat com a forma d’expressió i pràctica artística

Aquest curs de dibuix vol oferir una experiència pràctica que permeti ampliar i desenvolupar el propi mètode creatiu i l’estil artístic de cada alumne. Les classes del taller es duran a terme intensivament, però pas a pas, i s’hi treballaran els aspectes i les tasques principals necessàries per tal de poder arribar a conèixer abastament la tècnica del retrat. Totes les sessions incorporaran una part teòrica per tal de conèixer la interpretació del retrat al llarg de la història de l’art, entre artistes tant clàssics com contemporanis, amb un incís molt especial en la tècnica i l’obra de Domènec Fita.Es tracta d’aprendre a focalitzar l’atenció en la forma plàstica del retrat, en la naturalesa i en les característiques físiques del model, però també d’intentar captar-ne l’esperit i l’aspecte més emocional.

El retrat, com a gènere independent i com una de les tècniques artístiques més complexes, requereix la fusió dels conceptes bàsics de coneixement de la tècnica de dibuix, comprensió de les proporcions i perspectiva espacial.

A càrrec de Yevdokym Perevalsky, graduat per l’Acadèmia de Belles Arts d’Ucraïna. Des de 1997, treballa entre Ucraïna i Catalunya. La seva obra es troba a col·leccions de museus nacionals i municipals d’Ucraïna, Rússia, Polònia, Estats Units, Canadà, Anglaterra, Portugal, Bèlgica, Holanda, Israel, França, Alemanya, Espanya i Catalunya, i ha estat adquirida pel Ministeri de Cultura d’Ucraïna, el Gabinet de Presidència del govern ucraïnès i el Museu d’Història de la Ciutat de Girona (Catalunya).
Preu del curs: 50 € (3 sessions, els dies 7, 14 i 21 d’abril). Places limitades. Es recomana reservar amb antelació trucant al telèfon 972 20 38 34.
En el marc dels actes de Fita’90

SaveSave