Salut i medicina: l’Antic Hospital de Santa Caterina i Girona

L’Antic Hospital de Santa Caterina, actual seu de la Generalitat de Catalunya a Girona, forma part de la història de la ciutat. Els espais patrimonials que conserva (farmàcia barroca, capella, baluard de la muralla gòtica...) ens apropen als fets rellevants de la nostra història: l’evolució del barri del Mercadal, la Guerra del Francès...

Us proposem un recorregut dinamitzat pels diferents espais de l’edifici a través del qual desgranarem alguns dels moments cabdals de la història de Girona, sabrem com era un hospital dels segles XVIII i XIX i coneixerem les funcions dels apotecaris (nom amb què es coneixia l'ofici de farmacèutic) al llarg del temps.

Salut i medicina l’Antic Hospital de Santa Caterina i Girona

Educació secundària i batxillerat

Antic Hospital de Santa Caterina
Edifici de la Generalitat
Plaça Pompeu Fabra, 1

1 hora i 30 minuts

Grups de menys de 21 alumnes: 66 €/grup

Indika: 1,05€/alumne

Servei Educatiu del Museu d'Art de Girona
De dilluns a divendres de 10 a 14h

• Conèixer un dels centres culturals de Girona: l'Antic Hospital de Santa Caterina.
  • Conèixer la història i l'evolució de l'Antic Hospital de Santa Caterina a través del vessant més lúdic i popular, des dels seus orígens fins al segle XXI.
  • Descobrir l'ofici d'apotecari (el seu espai de treball, les eines que utilitza, els objectes que manipula) en una farmàcia històrica conservada íntegrament.
  • Conèixer la funció, els usos i les necessitats d'una farmàcia hospitalària.
  • Situar en el temps la Guerra del Francès i els setges de Girona.